Benieuwd naar de mogelijkheden? Bel ons: 038 820 00 66

De 7 meest gemaakte zoekmachine optimalisatie fouten

Zoekmachine optimalisatie is een vak apart, een fout is dan ookde-7-meest-gemaakte-zoekmachine-optimalisatie-fouten snel gemaakt. Door je te houden aan de richtlijnen van Google, voorkom je een penalty in een later stadium.

Hieronder zullen wij de 7 meest gemaakte zoekmachine optimalisatie fouten met je doornemen:

1. Teksten van andere websites kopiëren

Wij kunnen ons goed voorstellen dat het erg makkelijk is om je website te vullen met andermans teksten. Echter is dit iets wat je absoluut niet moet doen, omdat Google een groot fan is van unieke content.

Als een bezoeker op zoek is naar een bepaald onderwerp, dan wil Google de meest relevante website tonen en niet 10 websites die allemaal hetzelfde zijn.

Tevens is het niet alleen vervelend voor degene die de teksten heeft geschreven, maar je zult ook merken dat je nooit betere resultaten zult behalen dan de oorspronkelijke eigenaar.

Over het algemeen is het zo dat de persoon die het artikel als eerste heeft gepubliceerd, de beste positie in de zoekresultaten krijgt.

2. Backlinks kopen om de zoekmachines te manipuleren

Backlinks kopen om de posities binnen Google te manipuleren is een veelbesproken onderwerp waar je in onze ogen absoluut niet mee bezig moet gaan. Als je backlinks wilt kopen om de resultaten van Google te beïnvloeden, dan neem je een risico en kan het in de toekomst nadelig voor je gaan werken.

Natuurlijk is het voor Google moeilijk te bepalen of het om een aanbeveling of een betaalde link gaat. Mocht je hier toch mee bezig gaan, zorg er dan in ieder geval voor dat het relevante en kwalitatief goede backlinks.

De reputatie van een website kun je heel eenvoudig controleren door middel van deze link:
http://www.google.com/safebrowsing/diagnostic?site=hier
vul je de naam van de website in.

3. Het niet up-to-date houden van je website

Als je denkt dat je vanzelf de nummer 1 positie van Google zult bereiken zonder dat je er ook maar iets voor hoeft te doen, dan heb je het mis. Het is van belang dat je regelmatig nieuwe unieke content plaatst. Ook linkjes van andere websites of reacties op een blogartikel zorgen ervoor dat je website niet stil blijft staan.

Het is natuurlijk geweldig als je inmiddels een goede positie hebt weten te behalen, maar je moet er natuurlijk ook voor zorgen dat je op deze positie blijft!

4. De belangrijkste zoekwoorden niet op je website plaatsen

Als de belangrijkste zoektermen niet terug te vinden zijn, dan kun je er logischerwijs ook niet op gevonden worden. Wellicht is het voor jezelf helemaal helder op welke zoektermen je graag gevonden zou willen worden, alleen is dit voor Google niet zo vanzelfsprekend.

Het is daarom van belang dat je door middel van een zoekwoorden onderzoek de contentstrategie gaat bepalen. Door een uitgebreid zoekwoorden onderzoek uit laten voeren kom je er achter wat potentiële klanten intypen in Google en hoe hoog het zoekvolume is op deze zoektermen.

5. Je website volproppen met zoekwoorden

Zoals we bij het vorige punt hebben kunnen lezen is het verstandig om de belangrijkste zoekwoorden te verwerken binnen een pagina, maar pas op, want hier komt de meest gemaakte Seo fout om de hoek kijken. Als je het zoekwoord te vaak terug laat komen, dan is de kans groot dat je hiervoor bestraft gaat worden.

Google heeft hier namelijk goed zicht op en zal je voor het zogenaamde “keyword spammen” dan ook rijkelijk belonen met een penalty. Je doet er dus goed aan om te schrijven voor je bezoekers en niet voor de zoekmachines.

6. De code van je website vervuilen

Een schone code is belangrijk voor de vindbaarheid van je website, omdat Google de inhoud dan makkelijker kan crawlen. Het gebruik van teveel javascripts of het installeren van teveel plug-ins kunnen de prestaties negatief beïnvloeden. Zorg er dan ook altijd voor dat de styling los staat van de content.

schone code website

7. Geen gebruik maken van een sitemap

Een sitemap is een bestandje waar alle pagina’s van je website in terug te vinden zijn. Dit bestandje zorgt er namelijk voor dat Google je pagina’s makkelijker kan indexeren.

Zo heb je dus meer zekerheid dat je pagina’s daadwerkelijk vindbaar zullen zijn door je potentiële klanten. Een sitemap is dus een zeer belangrijk hulpmiddel voor zowel Google als de bezoeker op je website. Meer informatie over de sitemap.

Heb jij een bestaande website, maar wil het je maar niet lukken om hoger in Google te komen? Laat ons jou helpen om bovenaan in Google te komen.

Wij zijn altijd op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op het gebied van SEO en weten als geen ander hoe wij jouw website hoger in de zoekresultaten kunnen krijgen.





Wij hechten veel waarde aan persoonlijk contact en willen u vragen om hieronder aan te geven wanneer u het beste telefonisch bereikbaar bent.







Andere bekeken ook:

Nuttig artikel? Deel het!

Vond je dit artikel nuttig? Dan zouden we het erg leuk vinden wanneer je dit zou willen delen op social media.