Waarom is SEO zo belangrijk?

Door een goede aanpak van SEO (zoekmachine optimalisatie) komt je website steeds hoger in de resultaten van een zoekmachine. Wanneer je hoger in de zoekresultaten van bijvoorbeeld Google staat is je website beter te vinden op de trefwoorden die relevant zijn voor jouw product of dienst. Dit resulteert in meer verkeer naar jouw website, wat leidt tot meer conversies en dus klanten.

Belang van SEO

Een hoge positie in Google is van cruciaal belang om successen te behalen. Hoewel betaalde advertenties, sociale media en andere online platforms verkeer naar je website kunnen genereren, wordt het grootste deel van het online verkeer aangedreven door zoekmachines.

De belangrijke elementen van SEO

Content

Met content bedoelen we alle informatie die te vinden is op een website. De content oftewel inhoud van je website (teksten, afbeeldingen, video’s, pdf en audiobestanden) is een essentieel onderdeel van SEO, omdat dit het middel is dat je gebruikt om potentiële kanten te bereiken en te betrekken (content marketing).

Als je bijvoorbeeld een kledingwebshop hebt en je de online vindbaarheid wilt vergroten, kun je bijvoorbeeld een reeks blogberichten publiceren met waardevolle kledingtips of modetrends. Binnen het blogbericht kun je dan vervolgens weer een aantal linkjes plaatsen naar producten binnen je eigen webshop. Een goede manier dus om meer bezoekers en verkopen te realiseren.

Keywords / onderwerpen

Keywords zijn zoekwoorden en/of zinnen die mensen intypen in Google om te vinden waar hij of zij naar op zoek is. Hierbij kun je denken aan een oplossing voor een probleem, een product of dienst of een passend antwoord op een specifieke vraag.

Bovenaan in de zoekresultaten van Google verschijnen voor een relevante zoekterm kan voor veel verkeer naar jouw website zorgen. Daarnaast is het ook een waardevol hulpmiddel voor  naamsbekendheid, het opbouwen van relaties met potentiële klanten en het positioneren van jezelf als ware autoriteit binnen jouw vakgebied.

Want als je bovenaan in de zoekresultaten van Google staat krijg je automatisch meer vertrouwen van jouw doelgroep. Dit omdat een website pas boven aan in Google komt als het voldoende waarde en autoriteit heeft opgebouwd.

Strategisch geplaatste zoekwoorden

Strategisch geplaatste zoekwoorden

Het is belangrijk om te weten waar en hoe je zoekwoorden kunt gebruiken binnen je content voor optimale vindbaarheid. Ook is het belangrijk om de inhoud van je website op een goede en logische manier te structureren. Dit is niet alleen goed voor SEO, het helpt bezoekers om sneller te vinden waar hij of zij naar op zoek is. 

Je concurrenten maken ook gebruik van SEO en pikken jouw leads en klanten in. Dus zorg voor unieke content en zorg ervoor dat jouw website een perfect aansluit op de vraag die een bezoeker intypt in Google. Wanneer jouw website het beste antwoord geeft op de vraag van een bezoeker en daarmee perfect is geholpen, dan heb je een grotere kans op een toppositie in Google.

On page SEO

On page SEO staat voor eigenlijk alles dat je zelf binnen jouw eigen website kunt aanpassen (je hebt er zelf invloed op). Je kunt jouw website in alle details optimaliseren om zodoende hoger in Google te komen.

Voorbeelden van on page SEO factoren:

• Paginatitels
• Meta-beschrijvingen
• Zoekmachine vriendelijke URL’s
• Kopteksten (H1, H2, H3)
• Afbeeldingen
• Teksten
• Interne links

Off page SEO

Met Off page SEO bedoelen we de invloeden van buitenaf waar jezelf, minder invloed op hebt.

Voorbeelden van off page SEO factoren:

• Linkverwijzingen van andere websites
• Likes & Shares
• Klantbeoordelingen
• Reacties op artikelen

Hoe goed scoor jij momenteel in Google?

Ontdek wat je kunt verbeteren! Scan nu je website..

Deze website maakt gebruik van cookies om het gebruik van de website te verbeteren. Door verder te klikken op onze website, accepteer je cookies en vergelijkbare technieken. Bekijk meer informatie