Wat is engagement?

Als je wel eens research hebt gedaan over social media, heb je vast wel het woord ‘engagement’ voorbij zien komen. Maar wat houdt dat in? De Nederlandse vertaling van engagement is betrokkenheid. Hiermee wordt bedoeld hoeveel personen betrokken zijn met een social media pagina. Dat kun je zien door likes, comments en shares. Wil je ook veel engagement hebben? Lees dan dit artikel en ontdek hoe het moet!

Wat is engagement?

Waarom is engagement belangrijk?

Als een volger je bericht liket of er onder reageert, laat de volger zien dat hij of zij geïnteresseerd is in het bericht. Hierdoor zie je of je de content plaatst die de volgers interessant vinden. Een bericht kan ook eenvoudig gedeeld worden. Hierdoor zien mensen het bericht via de volger. Dit levert meer bereik en volgers op!

Hoe krijg je meer engagement?

Relevante volgers zijn erg belangrijk. Zonder dit wordt het al een stuk moeilijker om engagement te krijgen. Op een aantal social media platformen kun je stories plaatsen. Dat zijn berichten die aan de tijdlijn komen van een gebruiker. Na 24 uur wordt dit bericht weer automatisch verwijdert. Door deze functie kun je elke dag actief blijven op social media zonder dat het overbodig veel wordt. In een story kan je verschillende tools toevoegen zoals een vraagsticker, een slider of een quiz. Dit is nuttig omdat de volger kan antwoorden op deze vragen. Hierdoor is de volger betrokken met je content. Dus dat betekend meer engagement!

Het belangrijkste wat we jou willen meegeven is dat je moet uitproberen en controleren. Als je de juiste aanpak voor je pagina nog niet hebt gevonden, probeer dan nieuwe strategieën uit totdat je er een hebt gevonden die voor je volgers wel werkt. Blijf de strategieën ook controleren zodat je zeker weet of het goed uitpakt.

Wat is instant messaging?

Privéberichten sturen naar iemand zodat het persoonlijker overkomt. Dit noem je instant messaging. Deze berichten zijn niet publiek leesbaar, maar specifiek naar een persoon. Het wordt gebruikt in Facebook (Messenger), Twitter, Snapchat, WhatsApp en Instagram.

Het voordeel van instant messaging is dat je de volger persoonlijk aanspreekt. Hierdoor komt de boodschap persoonlijker over dan het openbaar te publiceren. Ook is er een grotere kans dat de volger het bericht ziet. Als iemand een persoonlijk bericht krijgt, krijgt hij of zij namelijk een melding.

Deze website maakt gebruik van cookies om het gebruik van de website te verbeteren. Door verder te klikken op onze website, accepteer je cookies en vergelijkbare technieken. Bekijk meer informatie