Hoe krijg je veel volgers op social media?

Als bedrijf wil je veel volgers hebben op je socialmedia-account. Dit is natuurlijk belangrijk want hierdoor zien meer mensen je content. Maar hoe krijg je nu veel volgers op social media? Je moet er ook voor zorgen dat het relevante volgers zijn. Dat houdt in dat je ook volgers moet hebben die in je content geïnteresseerd zijn. Er zijn een aantal manieren om relevante volgers te krijgen.

Hoe krijg je veel volgers?

Hoe krijg je relevante volgers op social media?

Veel volgers krijgen is natuurlijk fantastisch, maar je moet er ook wat aan hebben. Hiervoor moet je zorgen dat de volgers relevant zijn zodat je engagement bereikt. Dit zorgt ervoor dat de volgers zich ook echt interesseren in je content. Hieronder staan de verschillende strategieën uitgelegd.

Relevante volgers krijgen door concurrenten

Het is slim om de volgers van de concurrenten te gaan volgen. De accounts die je concurrenten volgen zijn waarschijnlijk geïnteresseerd in hun producten. Dat houdt in dat ze ook wel geïnteresseerd in jouw producten kunnen zijn. Door ze te volgen kijken ze op je account. Een grote kans dat ze gaan terug volgen. Je kunt ook willekeurige mensen volgen waarvan je denkt dat ze geïnteresseerd in je product zijn. Hierbij is het belangrijk om naar de doelgroep te kijken.

Meerdere social media platformen gebruiken

Je wilt voor bijvoorbeeld Instagram meer relevante volgers krijgen. Om dit te krijgen kun je andere social media platformen gebruiken zoals LinkedIn of Facebook. Hiermee kan je een rondje creëren. Promoot je Instagram account op je Facebook en LinkedIn. De mensen die je Facebook en LinkedIn accounts volgen, willen waarschijnlijk je Instagram ook volgen. Doe dit ook andersom! Hierdoor krijg je meer volgers op alle social media platformen.

Promoot niet alles op een moment. Het is beter om er tijd tussen te houden. En de belangrijkste tip die we je mee kunnen geven is herhaling. Promoot niet eenmalig, maar doe het vaker zodat de volgers weer herinnert worden. Ook hierbij is het belangrijk om er tijd tussen te houden. Laat je socialmedia-accounts ook op andere platformen zien. Zet het bijvoorbeeld in je emailhandtekening en website. Gebruik hierbij ook call to action knoppen. Hierdoor worden ze meteen door verstuurd naar het socialmedia-account.

Consistentie in de berichten 

Voor volgers is het fijn om ongeveer te weten wanneer je een nieuw bericht post. Consistentie is belangrijk voor het opwekken van vertrouwen en herkenning bij je volgers. Maak een planning wanneer je berichten post en welke berichten je post. Maak de planning wel realistisch zodat jij je daar aan kan houden. Bij de statistieken kan je bekijken wanneer je volgers het meest online zijn, waar ze vandaan komen, hoe oud ze zijn en welk geslacht ze hebben. Uit dit hulpmiddel kan je veel verbetering halen. Probeer als laatst ook herkenbaarheid in de afbeelding en tekst te houden. Hierdoor herkennen de volgers jouw bericht meteen. 

Juiste content plaatsen

Naast een planning moet je natuurlijk ook nog de juiste content posten die de volgers interessant vinden. Hierbij is het ook belangrijk dat je relevante volgers hebt. Want je moet wel content plaatsen wat past bij je bedrijf en producten. De manier om hier achter te komen is testen. Post verschillende onderwerpen van je bedrijf en op een gegeven moment ga je zien wat goed ligt bij de volgers.

Hashtags

Als je hashtags gebruikt kunnen andere accounts over de hele wereld je berichten sneller zien. Mensen zoeken nieuwe informatie of inspiratie door bij hashtags te kijken. Daarom is het gebruik van hashtags een extra makkelijk hulpmiddel voor het krijgen van nieuwe volgers of likes. Er zijn gegarandeerd wel mensen die geïnteresseerd raken in je account. Gebruik wel de hashtags die bij het onderwerp van het bericht passen, zodat er wel nieuwe relevante volgers komen.

Deze website maakt gebruik van cookies om het gebruik van de website te verbeteren. Door verder te klikken op onze website, accepteer je cookies en vergelijkbare technieken. Bekijk meer informatie