Email marketing
Email marketing is één van de belangrijkste onderdelen op het gebied van internet marketing.
Door middel van email marketing kun je zowel nieuwe, als bestaande klanten op de hoogte brengen van de nieuwste aanbiedingen of acties binnen uw bedrijf of organisatie.
Het opbouwen van een mailinglijst is van belang als je het maximale uit je online onderneming wilt halen.
Website laten maken Zwolle biedt jou de mogelijkheid om je mailinglijst uit te breiden door middel van de handige nieuwsbrief module. Met de nieuwsbrief module kun je op een zeer eenvoudige wijze nieuwsbrieven aanmaken en verzenden.
Ook de opmaak van de nieuwsbrieven zijn zeer eenvoudig op te stellen door middel van een Rich Tekst Editor (net als Word). Voordat we nieuwsbrieven kunnen gaan versturen, zullen we jou eerst een aantal handige e-mail marketing tips geven.
Email marketing Tips
1. Een band opbouwen met uw e-maillijst: Het is natuurlijk van belang dat de nieuwsbrieven die je verstuurd, ook daadwerkelijk worden geopend. Is het daarom verstandig om inschrijvers alleen te mailen met daarin de nieuwste aanbiedingen of acties binnen je bedrijf? Het antwoord hierop is Nee!
Het is verstandiger om een goede band op te bouwen met je e-maillijst. Geef jouw klanten, zeker op het begin, informatie of tips waar ze ook daadwerkelijk iets aan hebben.
2. Schrijf geen eindeloze mails: Natuurlijk is het per markt of niche verschillend, maar hoe vaak lees jij “reclame mailtjes” die langer zijn dan 3500 woorden? Het is daarom belangrijk om je unieke boodschap kort, maar krachtig over te brengen op je inschrijvers.
Wellicht is het nog beter om een aparte “aanbiedingen-pagina” aan te maken op je website. Vervolgens stuurt je een kort mailtje, met daarin de link naar de “aanbiedingen pagina”, zodat de inschrijver wellicht een nieuwe potentiële klant word.
3. Geef bezoekers een reden om zich in te schrijven: Een bezoeker die op je website terecht is gekomen, gaat zich echt niet zomaar inschrijven omdat er toevallig ” Klik hier om je in te schrijven voor de nieuwsbrief” staat. Geef bezoekers een reden om zich in te schrijven op je mailinglijst. Een aantal voorbeelden kunnen zijn:
- Een gratis E-book
- 10% korting op een eerste aankoop
- Een korte video met daarin een aantal handige tips
4. De juiste frequentie van mailen: Een vraag die wij regelmatig krijgen is; hoe vaak moet ik een email versturen naar mijn e-maillijst? Dit is binnen iedere markt verschillend, je doet er dus goed aan om te testen wat binnen jouw specifieke markt het beste werkt.
Je kunt je wellicht voorstellen dat Groupon zijn inschrijvers regelmatig mailt met daarin de nieuwste aanbiedingen of acties. Bezoekers die zich hebben ingeschreven op zo’n soort e-maillijst, verwachten dan ook regelmatig mailtjes en zullen dit dus niet ervaren als spam.
5. Maak het persoonlijk: Probeer er altijd achter te komen wie je doelgroep is, en hoe deze met elkaar communiceert. Het is natuurlijk belangrijk dat je op één lijn zit met jouw doelgroep om zodoende de gewenste conversie te behalen.
We hopen dat je door middel van deze handige email marketing tips iets wijzer bent geworden. Bent je benieuwd geworden naar de mogelijkheden omtrent email marketing? Neem dan gerust contact met ons op.