Dit is de slechtste openingszin voor je website!
Je hebt er waarschijnlijk nooit bij stilgestaan, maar ook op je website kun je beginnen met een slechte openingszin. Je zult je verbazen hoeveel websites er slechter scoren in Google en hoeveel omzet er verloren gaat door het gebruik van die ene slechte openingszin.
Dagelijks zien wij honderden websites voorbij komen, en ruim 70% van deze websites maakt gebruik van ‘de slechtste openingszin voor je website‘. Er zijn dus tal van website-eigenaren die niet het maximale uit hun website halen door de openingszin ‘WELKOM op zijn of haar website’ te gebruiken.
Het kan zijn dat het een beetje overdreven op je over komt, en dat je het juist beleefd vindt om de mensen op je website welkom te heten, maar doe doe het alstublieft niet. Om je te overtuigen zullen we je hieronder vier redenen geven waarom je vandaag nog die ene slechte openingszin van je website moet verwijderen.
4 Redenen waarom je geen welkom op je website moet plaatsen
1. Minder goed gevonden worden in Google – Wanneer website-eigenaren gebruik maken van WELKOM, dan gebruiken ze hier vaak ook het grootste lettertype voor.
Wat veel website-eigenaren niet weten is dat ze in dit geval gebruik maken van de koptekst 1 (H1-tag), wat staat voor één van de belangrijkste zinnen op een pagina.
Google hecht hier veel waarde aan en zal op basis van de H1 tag bepalen wat het belangrijkste onderwerp van je website of desbetreffende pagina is.
Heb je bijvoorbeeld een fietsenwinkel in Groningen die zich voornamelijk richt op rode damesfietsen, dan is het belangrijk dat deze woorden in de H1 tag verwerkt worden.
Op deze manier wordt je niet alleen beter gevonden op ‘rode damesfietsen in Groningen‘, maar is het voor de bezoeker ook direct duidelijk wat je website of webshop te bieden heeft.
Welke openingszin gaat je meer verkopen opleveren denk je?
Welkom op mijn website of Mooie rode damesfietsen voor slechts €249,-
2. Op het internet ben je altijd welkom – Ben je ooit op een website terecht gekomen waar stond dat je niet welkom was op hun website? Waarschijnlijk niet! En dat geeft des te meer aan dat het overbodig is om welkom op je website te zetten.
Het internet is 24 uur per dag 7 dagen in de week open, en kent dus eigenlijk geen sluitingstijden. Je bent dus iedere minuut van de dag welkom op alle websites die op het internet te vinden zijn.
3. Het is zonder welkom ook al duidelijk – Wanneer je een zoekopdracht uitvoert in Google krijg je een witte pagina te zien met allemaal advertenties. Wat je vervolgens automatisch doet is een selectie maken van websites waar je op wilt gaan klikken. Je kijkt naar de titel, naar de domeinnaam en naar de beschrijvende tekst onder de advertentie.
Wanneer je daadwerkelijk op de advertentie klikt is het dus eigenlijk al duidelijk dat je de website van fietsenwinkel Jansen gaat bezoeken. Het is hier dus ook overbodig om Welkom op fietsenwinkel Jansen te vermelden.
Het is dus niet alleen zinloos, het vervangt ook de ruimte die je beter had kunnen gebruiken om de voordelen van je fietsenwinkel te benoemen.
4. Zonder welkom, meer omzet! – Je verwacht het misschien niet en wellicht dat je hier je vraagtekens bij zet, maar zonder welkom zul je meer omzet gaan behalen. Het is wetenschappelijk bewezen dat een gemiddelde websitebezoeker binnen 2 a 3 seconden besluit om op een website te blijven of niet.
Het is dus zeer belangrijk om de bezoeker binnen deze 2 a 3 seconden te overtuigen van het feit dat ze op je website moeten blijven. Wanneer de bezoeker dus voor het eerst WELKOM op de website leest, is er al kostbare tijd verloren gegaan. Je had dus beter de voordelen van je website kunnen benoemen en kunnen aangeven waarom ze bij jou moeten zijn, en niet bij de concurrent.
Heb jij momenteel nog WELKOM OP MIJN WEBSITE staan? Dan zijn wij erg benieuwd of je deze gaat verwijderen of dat je deze gewoon laat staan.