Benieuwd naar de mogelijkheden? Bel ons: 038 820 00 66

Hoe maak ik een goede website?

Het laten maken van een website is niet zomaar even gedaan. Er zijn tal van aspecten waar de aandacht op moet worden gelegd. Hiervan zullen wij jou zoveel mogelijk op de hoogte proberen te brengen, zodat je precies weet hoe de vork in de steel zit. Wij hopen dat je na het lezen hiervan voldoende op de hoogte bent om een goede website op te zetten.

Doel(groep)

Wanneer je een website wilt lanceren moet je allereerst weten wat voor website je gaat maken en wat het doel is van de website. Zo kan het een informatieve website zijn, maar ook een website die echt puur is gericht op het behalen van een bepaalde conversie. Veel bedrijven of personen denken bij het maken van een website dat het wel goed zit, maar zij zijn natuurlijk niet de lezer en bezoeker van de website. Er moet van te voren goed na worden gegaan wie de lezer is, en wat zij willen lezen. Dit kan aan de hand van een doelgroep- en concurrentie analyse.

Optimaliseren

Wanneer je tegenwoordig een website online wilt zetten is het een pre als je ook een mobiele versie online hebt. 40% Van de websites die online staan, worden in veel gevallen bezocht via een mobiele apparaat of tablet. Wanneer je hier rekening mee houdt en er mee aan het werk gaat, zal de conversie ook een stuk hoger liggen. Veel mensen haken tegenwoordig namelijk af bij de afwezigheid van een mobiele versie van een website.

Zoekmachine vriendelijke URL

Voor een betere vindbaarheid in Google is het zeer belangrijk dat de URL structuur van jouw website op de juiste manier is ingericht. Maar wat is nou goed en wat is slecht? Hieronder een voorbeeld van hoe een goede URL structuur opgebouwd dient te zijn:

url-structuur

 

Afbeeldingen optimaliseren

Naast het feit dat je ook gevonden kunt worden binnen Google afbeeldingen, is het ook belangrijk dat je de afbeeldingen optimaliseert. Het is dus niet verstandig om een afbeelding van 1.5 mb op je website te plaatsen i.v.m. de laadtijd van je website. Langere laadtijd van jouw website zal in veel gevallen zorgen voor een hoger bounce percentage en een lage conversie.
Pagespeed is afhankelijk van verschillende factoren. Factoren als afbeelding dimensies, minimaliseren van redirects (301 & 302), het (voor)serveren van geschaalde afbeeldingen spelen een belangrijke rol. Natuurlijk zijn er nog veel meer factoren die belangrijk zijn en waar absoluut aandacht aanbesteed dient te worden. Om een indruk te krijgen van hoe snel jouw website is kun je gratis een check uitvoeren op de website GTmetrix.com. Hiermee verkrijg je inzicht in alle factoren en hoe goed jouw website geoptimaliseerd is op specifieke onderdelen.

Webshop

Een webshop maken is weer een geval apart. Voor veel mensen is het nog lastig om dit te realiseren, want het is een stuk ingewikkelder als een ‘normale’ website. Er zijn tegenwoordig echter tal van programma’s en tools die helpen bij het ontwikkelen van een goed werkende webshop, zoals een Magento webshop. Dit systeem zorgt ervoor dat u op een relatief eenvoudige wijze een simpele maar kwalitatief goede webshop online kunt zetten.

Nuttig artikel? Deel het!

Vond je dit artikel nuttig? Dan zouden we het erg leuk vinden wanneer je dit zou willen delen op social media.