Benieuwd naar de mogelijkheden? Bel ons: 038 820 00 66

Google heeft een nieuw logo

Google heeft een nieuw logo en daarmee dus ook een nieuwe stijl ontwikkeld waarmee ze weer aantal jaren vooruit kunnen. Echter gaat het deze keer niet zozeer om een ander lettertype en een wat lichtere kleur, maar hebben ze een duidelijke visie voor de toekomst.

Zo willen ze aan jou duidelijk maken dat je Google niet gebruikt, maar dat Google voor je aan het werk is en je wil helpen om het dagelijkse leven eenvoudiger te maken.

In het verleden was het logo ontwikkeld voor slechts één apparaat, namelijk voor een pc. Zoals we vandaag de dag allemaal weten gaat Google verder dan alleen een wit scherm met ingebouwde zoekfunctie die je de meest relevante antwoorden geeft op jouw vraag.

Google is dus niet alleen nog maar een zoekmachine, maar kunnen we vanaf nu ook gaan beschouwen als “Techgigant“.

Natuurlijk zullen ze altijd streven naar het zijn van de beste zoekmachine ter wereld, maar zullen de focus dus ook gaan verleggen naar smartphones, smartwatches, televisie en zelfs het dashboard van je auto.

Om een goed beeld te krijgen van hoe Google is begonnen, en waar ze in de toekomst naar toe willen, hier een korte video:

 

De ontwikkeling en toekomstplannen van Google (Video)

 

 

Het nieuwe logo van Google

Zoals je kunt zien aan het eind van de video (1:50), is er een klein ielig poppetje te zien die de letter “e” een klein stukje naar boven kantelt. Deze hebben we natuurlijk vaker ook voorbij zien komen, namelijk in de naam Heineken.

De door Alfred Heineken geïntroduceerde letter “e” is het beroemdste handelskenmerk van Heineken en is gekanteld om het te laten lijken op een lachende “e“.

De reden dat Google de letter “e” dus naar alle waarschijnlijk heeft gekanteld is puur om het feit dat je er onbewust vrolijk van wordt. Op deze manier krijg je dus een positieve associatie met het merk Google.

het-nieuwe-logo-van-google

 

Het lettertype en de kleuren van het Google logo

De kleuren zoals bij ons allen bekend zijn nog altijd aanwezig, maar het lettertype is overigens wel gewijzigd. Zo hebben ze dit keer gekozen voor het lettertype ‘product sans‘.

Nuttig artikel? Deel het!

Vond je dit artikel nuttig? Dan zouden we het erg leuk vinden wanneer je dit zou willen delen op social media.